Wskazówki żywieniowe dla osób z nowotworami

play_arrow

                       Makrobiotyczne wskazówki żywieniowe dla osób z nowotworami

         Odbudowanie odporności organizmu pozwala na naturalny powrót do zdrowia. Makrobiotyka pozwala na odrodzenie organizmu jego własnymi siłami. Oparta jest na wielowiekowym doświadczeniu, które zostało potwierdzone przez współczesną naukę. Nam zostaje tylko zastosowanie niej.

         Generalnie przywracanie zdrowia polega na wyeliminowaniu czynników uszkadzających układ odpornościowy i przyjęciu stylu życia który je wzmacnia. W medycynie naturalnej uważa się, że zdecydowaną przyczyną większości chorób jest długotrwałe oddziaływanie czynników środowiskowych i niewłaściwego stylu życia. Do czynników środowiskowych należy wynaturzona zaśmiecająca organizm żywność, chemiczne skażenie żywności, wody oraz powietrza, chroniczny stres, pestycydy, antybiotyki, mikrofale itp.

Dieta składająca się z przetworzonego i pozbawionego enzymów pożywienia uderza w najczulszy punkt naszego organizmu – układ wewnątrzwydalniczy.
Tym, co otwiera drogę zarazkom jest brak naturalnej, normalnej odporności spowodowany wewnątrzustrojowym zatruciem krwi. Życie nie może powstać z czegoś, co jest martwe – życie musi tworzyć życie.

1. Co należy wyeliminować z diety:

W przypadku choroby nowotworowej powinno się wyeliminować spożycie:

– wieprzowiny, a właściwie ograniczyć spożywanie wszelkiego rodzaju mięs na  korzyść ziaren zbóż – ewentualnie małe ilości drobiu hodowanego i karmionego                   tradycyjnymi domowymi sposobami oraz tłustych ryb.

– wszelkich olejów rafinowanych zastępując je oliwą z oliwek, olejem sezamowym nierafinowanym oraz masłem klarowanym itp.

– nabiału, zwłaszcza serów żółtych, białych na bazie mleka krowiego na korzyść serów  wytwarzanych z mleka koziego

– białe pieczywo, białą mąkę zastąpić waflami ryżowymi lub prawdziwym pieczywem pełnoziarnistym na zakwasie  (czyli nie pszennym sztucznie barwionym karmelem),  a także pieczywem bezglutenowym.
– białego cukru na korzyść syropów takich jak: jęczmienny, ryżowy, daktylowy oraz melasy, cukru trzcinowego nierafinowanego, stevi (nie używać słodzików)

2. Czym zastąpić dotychczasową dietę:

– ziarna zbóż zwłaszcza kaszę jaglaną – ponieważ jako jedyna z kasz ma odczyn zasadowy. Podnosi odporność organizmu i wspiera wątrobę.

– Quinoa która zawiera pełnowartościowe białko, wszystkie 8 aminokwasów niezbędnych do życia, których organizm nie może sam wytwarzać. Ma ona niewiele kalorii i tłuszczu, zawiera cynk, potas, żelazo i witamin z grupy B – więc z   powodzeniem może zastąpić mięso. Gotuje się ją około 15 minut.

– pszenica orkisz, bogata w błonnik, witaminy z grupy B, białko, niezbędne  aminokwasy
– amarantus zasobny w żelazo i wapń.

– ryż brązowy, żyto, jęczmień, owies …

Aby utrzymać wewnętrzne ciepło w ciele należy wszystkie zboża przed gotowaniem krótko przeprażyć na suchej patelni stale mieszając i nie dopuszczając do dymienia i przypalenia, a następnie wrzucić na gorącą (ale nie gotującą się jeszcze) wodę.

Ziarna dobrze jest gotować z dodatkiem roślin strączkowych : groch, soczewica, fasolki MUNK, ADZUKI i inne.

Można do gotowania dodać także posiekane warzywa takie jak: cebula, seler, kapusta, brukselka, dynia, cukinia czy inne. Warzywa dobrze jest także zapiekać w piekarniku lub gotować na parze

Udział zbóż w codziennej diecie powinien dochodzić do 50-60% i powinny być spożywane głównie rano i na obiad.

Czytaj więcej o: ZE ZDROWEJ KUCHNI POWRÓT
  • place

    Znajdź mnie

  • email

    E-mail

    malgosiaw1@o2.pl

  • chat

    Skype

    akademiaduszy

  • phone

    Telefon

    +48 510-057-433 (PL)